Mnoho z nás si již auto bez klimatizace prakticky ani neumà pÅ™edstavit. A je jasné, že znaÄnÄ› zvyÅ¡uje naÅ¡e pohodlÃ, zejména bÄ›hem dlouhých jÃzd v létÄ› a v zimÄ›. Problém je vÅ¡ak v tom, že mnoho lidà ji neumà pÅ™ÃliÅ¡ dobÅ™e použÃvat. To pak má nepÄ›kné následky. K tÄ›m zdaleka nejÄastÄ›jÅ¡Ãm patřà angÃna, objevit se vÅ¡ak mohou i bolesti hlavy, zad Äi kloubů. V nÄ›kterých pÅ™Ãpadech majà lidé i problémy s ledvinami. A to vÅ¡echno jen proto, že ji neumà správnÄ› použÃvat. I zde totiž platÃ, že je to dobrý sluha, ale zlý pán. Nenà proto na Å¡kodu se podÃvat, jaké zásady bychom mÄ›li dodržovat.
Â
Â
Tou prvnà je použÃvat ji pokud možno co nejménÄ›. JistÄ›, znà to zvláštnÄ› – pÅ™eci jen, je tam od toho, aby byla použÃvaná. AvÅ¡ak mÄ›jte na pamÄ›ti, že každé jejà použitÃ, byÅ¥ sebelepÅ¡Ã, sebou nese riziko. O zatÞenà pro automobil a vyÅ¡Å¡Ã spotÅ™ebÄ› ani nemluvÄ›. Omezenà jejÃho použÃvánà na minimum tedy rozhodnÄ› nenà špatný nápad.
Â
Â
DalÅ¡Ãm pravidlem je, že když už ji musÃme použÃt, pak by rozdÃl oproti venkovnà teplotÄ› nemÄ›l pÅ™esáhnout pÄ›t stupňů, ideálnà jsou pak dva až tÅ™i. JistÄ›, znamená to, že když je venku 35 stupňů ve stÃnu, v autÄ› budete mÃt 30, avÅ¡ak věřte, že to má svůj důvod.TÃm je fakt, že naÅ¡e tÄ›lo nezvládá pÅ™ÃliÅ¡ dobÅ™e prudké zmÄ›ny teplot. A je to právÄ› prudký pÅ™echod z chladného auta do horkého venkova, co působà tyto problémy. Ani neustále foukajÃcà studený vzduch v autÄ› nám nepÅ™idává. Důsledkem jsou pak již výše zmÃnÄ›né zdravotnà problémy.
Â
SamozÅ™ejmÄ› můžeme Å™Ãct, že v takovém pÅ™ÃpadÄ› se nám snad ani nevyplatà klimatizaci v autÄ› mÃt. A je to v podstatÄ› pravda. AvÅ¡ak lidé ji použÃvajà nesprávnÄ›, kdy si v autÄ› nastavujà teplotu buÄ pÅ™ÃliÅ¡ nÃzkou, nebo pÅ™ÃliÅ¡ vysokou, a nezamýšlà se nad následky. V autÄ› jim je pÅ™i takové teplotÄ› dobÅ™e, a to je pro nÄ› nejdůležitÄ›jÅ¡Ã. To, jaký dopad to bude mÃt na jejich zdravÃ, je vedlejÅ¡Ã.